Náš tým

S kým se budete potkávat


Výuka

Celý život mám blízko k dětem a stále se učím, jak jim být nejlepším průvodcem. Jsem máma tří malých dětí, ale také vystudovaná učitelka. Během studií jsem pracovala jako asistentka pedagoga ve 3. třídě ve škole v sociálně vyloučené lokalitě, pak i na běžné ZŠ jako vychovatelka a asistentka pedagoga v 6. třídě. Po škole jsem nastoupila jako průvodce ve 2. a 3. třídě ve Scio škole v Brně. Mimo to jsem asi 9 let učila plavání a přes 10 let jsem vedla děti ve skautském oddíle. Moje děti a tyto všechny zkušenosti mě dovedly k rozhodnutí založit komunitní školu v Břeclavi. Mám na starosti pedagogickou koncepci a práci s dětmi i průvodci. Jak dělat dobrou školu se učíme od dětí a kolegů napříč republikou. Absolvovala jsem například kurzy Hejného matematiky, Respektovat a být respektován, Učíme se venku, Čtení není lenošení a letos mě čeká celoroční kurz Montessori pedagogika pro ZŠ.

Jana Loučková

pedagogika

Jsem mámou 'žijeťáckého' třeťáka, vystudovala jsem předškolní a mimoškolní pedagogiku a posléze učitelství pro první stupeň. Klasické školství mě však moc neoslovilo a spíše mě to táhne k alternativám, kde se dětem můžu individuálně věnovat a více se přizpůsobovat jejich zájmům a potřebám. Po studiu jsem odjela do Velké Británie, kde jsem se 12 let věnovala kromě práce s dětmi (au-pair, chůva), také studiu anglického jazyka. Anglie a angličtina jsou moje srdcovka, proto doufám, že se mi podaří dětem při pondělních anglických dnech alespoň trochu mého nadšení předat. Budu s dětmi také v úterý a ve středu jako 'pravá ruka' Jany.

Petra Rebeková

pedagogika

V současné době jsem především maminkou tří malých dětí, které jsou mi hlavní inspirací proč některé věci dělám jinak, než ostatní. Vystudovala jsem střední pedagogickou školu v oboru výchovná a humanitární činnost a chtěla být učitelkou neslyšících dětí. Osud mi trochu jinak zamíchal kartami a při studiu učitelství pro 1. stupeň byla specializace pro tento obor zrušena. Tak sem si udělala alespoň specializaci na tělesnou výchovu. Během všech studií jsem vedla různé kroužky – dětský oddíl Brontosaura, folklorní kroužek, různá cvičení, doučování. Několik let po sobě jsem organizovala tábory pro rodiče s dětmi a jezdila na dětské tábory jako zdravotník. Po škole jsem nastoupila do Mezinárodní Montessori školy Perlička, během učení jsem si udělala kurz Montessori pro 6-12 let a také vystudovala Školu folklorních tradic. Jsem absolventkou kurzu Respektovat a být respektován a Nenásilné komunikace. Velmi blízko mám k tvořivým činnostem, polytechnickým dovednostem a tradiční lidové kultuře.

Magdaléna Němečková

pedagogika

Obdivuji dětský projev a mým cílem je pomáhat jej rozvíjet, aniž bych omezovala jeho svobodné vyjádření. Práci s dětmi jsem se věnovala již při studiích na umělecké střední škole i pedagogické fakultě, kde jsem studovala výtvarnou tvorbu. Působila jsem v Břeclavi a Olomouci v domově dětí a mládeže, střediscích volného času i v soukromém studiu jako lektorka výtvarných kroužků a vedoucí příměstských táborů. Rok jsem vyučovala na 2. stupni ZŠ, zdejší koncept mi však nebyl blízký. Po narození syna jsem se začala intenzivně zajímat o vývojovou psychologii a respektující komunikaci, což mě nadále obohacuje v práci s dětmi. Mojí srdcovkou je kniha Svobodná hra od manželů Danišových. Vedle toho se věnuji permakultuře, biouhlířství, koordinuji mezigenerační dokumentaristický projekt a zpívám ve sboru. Budeme se potkávat v družině, na středečním tematickém dni a při pátečních expedicích.

Terezie Leskourová

pedagogika


Družina

Jsem matkou čtyřleté dcerky, která je mojí každodenní učitelkou. Vystudovala jsem hotelovou školu a poté jsem pracovala jako Au-pair v Anglii, kde jsem načerpávala angličtinu a starala se o 2 malé děti. Po návratu do Česka mi dělala radost práce v gastronomii, mou srdcovou záležitostí bylo Kafe Fara v Klentnici, kam se vždy ráda vracím. Péče o dcerku mi ale neumožňuje vracet se tam pracovně, proto mě budete vídat v družině. : ) Věnuji se pečení kváskového chleba, mám ráda hudbu, cyklistiku, a dětskou fantazii.

Eva Svobodová

pedagogika

Obdivuji dětský projev a mým cílem je pomáhat jej rozvíjet, aniž bych omezovala jeho svobodné vyjádření. Práci s dětmi jsem se věnovala již při studiích na umělecké střední škole i pedagogické fakultě, kde jsem studovala výtvarnou tvorbu. Působila jsem v Břeclavi a Olomouci v domově dětí a mládeže, střediscích volného času i v soukromém studiu jako lektorka výtvarných kroužků a vedoucí příměstských táborů. Rok jsem vyučovala na 2. stupni ZŠ, zdejší koncept mi však nebyl blízký. Po narození syna jsem se začala intenzivně zajímat o vývojovou psychologii a respektující komunikaci, což mě nadále obohacuje v práci s dětmi. Mojí srdcovkou je kniha Svobodná hra od manželů Danišových. Vedle toho se věnuji permakultuře, biouhlířství, koordinuji mezigenerační dokumentaristický projekt a zpívám ve sboru. Budeme se potkávat v družině, na středečním tematickém dni a při pátečních expedicích.

Terezie Leskourová

pedagogika


Provoz školy

Jsem máma sedmileté holčičky, která mi umožňuje pozorovat úžasný dětský svět a díky které jsem začala vnímat život z mnohem širší perspektivy. Zajímají mě témata osobního rozvoje, lidských emocí, alternativní medicíny, udržitelnosti, ráda trávím čas v přírodě, sportuji a čtu. Pracuji jako účetní, proto se budu starat o chod školy po finanční stránce a občas s radostí strávím den s dětmi jako druhý průvodce.

Markéta Kokorská

finance

Velmi ráda podporuji a pracuji na věcech, které mi dávají smysl. A chci vzdělávat své děti v respektujícím prostředí, s individuálním přístupem, kde rozvíjí jejich vnitřní motivaci k učení a kde jsou obklopeni otevřenými a nadšenými lidmi. Profesí jsem advokátka a ve škole zajišťuji potřebnou dokumentaci a formality. Můžete mě potkat i jako záskok na družině, druhého průvodce, popřípadě při sportovních aktivitách.

Marcela Kurialová

formality

Jsem máma dvou kluků a milovnice výzev. Mám ráda rozmanitost a práci na různých smysluplných projektech. Baví mě sport, cestování s rodinou nejen naším Lujzíkem (obytné auto) a poznávání krás kolem nás. Ve škole se věnuji komunikaci jak s rodiči, tak s průvodci, jídelnou a dalšími. Spravuji webové stránky, sociální sítě školy a podílím se na přípravě marketingových dokumentů. Možná se někdy objevím v družině, když to bude potřeba.

Iveta Silnicová

marketing a komunikace

Jsem kreativní člověk, který má rád nové výzvy a který rád své sny mění ve skutečnost. Vytvořit respektující, rozvíjející zázemí v Břeclavi byla právě taková jedna velká výzva. Do týmu přináším přírodo-ekologický vhled a podílím se na tvorbě grafiky. V pracovní době se věnuji krajinářské architektuře. Jinak ráda běhám nebo lelkuji v přírodě, bavím se zahradničením a včelařením.


Hanka Matějková

grafika


Zakládající tým